Kendo avdelingen av LVMH Moët Hennesy Louis Vuitton har landet en avtale med Rihanna for å skape en komplett makeup kolleksjon. Som en veteran innen kosmetikk observerte, «alt med henne knuser forventningene.» Estimatet på hva LVMH kan ha betalt for å få avtalen i boks løper så høyt som $10 millioner.

Kendo, som fungerer som en inkubator produserer produkter som ender opp med å bli markedsført av LVMH Sephora parfymekjede og andre utposter, vil lansere en Rihanna makeup kolleksjon, kalt Fenty Beauty by Rihanna, høsten 2017.

Selv om selskapet har kortene tett til brystet og ikke ga mer informasjon, var administrerende direktør i Kendo, David Suliteanu, i feststemning.

«Fenty Beauty by Rihanna er et ‘beauty rocket ship’ som vil appellere til et stort og mangfoldig globalt publikum,» sa han. «Vi sikter på stjernene.»

Rihanna makeup merkevaren vil være det tredje store kosmetikk prosjektet som Kendo har påtatt seg etter de fra før har Kat Von D Beauty og Marc Jacobs Beauty.

Kendo har gitt Rihanna muligheten til å spille en nøkkelrolle i utviklingen av sin merkevare og levetiden på et langsiktig forhold. Selskapet tilbyr en global rekkevidde når det kommer til distribusjon. I markeder der det ikke finnes Sephora butikker, vil andre, egnede forhandlere bli funnet.

«Kendo er beæret for å få jobbe med Rihanna,» avsluttet Suliteanu.