..Og navnet på kolleksjonen er rett og slett «Rihanna.»

Solbrillene vil bli solgt eksklusivt på Dior butikker i begynnelsen av juni, og Rihanna har gitt oss noen smakebiter på hennes Instagram-konto. Det er en type ramme tilgjengelig i seks varianter – sølv, rosa, blå, grønne og røde vil selges for $840, som er ca 7000,- norske kroner, mens en deluxe 24-karat gullbelagt versjon vil selges for $1950, som kommer på ca 16,000,- norske kroner.

 

Solbrillene er hennes første designprosjekt med Dior, et privilegium aldri før gitt til en av sine hus ambassadører, som inkluderer Charlize Theron, Marion Cotillard, Natalie Portman og Jennifer Lawrence. I oktober besøkte Rihanna Dior sitt hovedkvarter på Avenue Montaigne for å møte med deres ‘eyewear design team’ og gå over vintage rammer, hvor de til slutt plukket ut en stil fra 2000 som nøkkel-referanse. I en uttalelse fra Dior, nevner Rihanna La Forge fra «Star Trek» som hennes inspirasjon for rammene.

«Jeg har alltid vært besatt av hans briller, og da jeg kom til Dior og så alle de materialene jeg kunne leke med, det falt alt bare på plass,» sa hun.

Når det kom til designprosessen, sa hun, «Prosessen var ganske sømløs. Jeg tilbrakte en dag på Dior med deres ‘eyewear design team’. Jeg startet med å se gjennom alle arkivene for å se hva de har gjort i det siste, for så å ble kjent med alle de nye materialene. Jeg bokstavelig talt satt der og tegnet og tegnet til jeg var fornøyd med designet, og teamet illustrerte det for meg akkurat der og da. Vi plukket materialer og farger samme dag, og etter det var det et spørsmål om uker før jeg så den første prototypen.»

Dior brilledesigner Mathieu Jamin bemerket at dette var første gang han og hans team hadde jobbet med en kjendis i en designkapasitet, men han var imponert over Rihannas nivå av engasjement. «Hun valgte alle materialer,» sa Jamin. «Vi hadde en rekke forskjellige prøver med annen effekt av metaller. Hun valgte alle linser og tok seg tid for å matche alle fargene sammen for å se om det var rett på ansiktet hennes. Det var veldig viktig for henne.»

Jamin sa de ferdige rammene er «veldig sterke og noe vi ikke har i samlingen, så det er unikt.»

Det er ingen offisiell kampanje for å følge lanseringen, selv om Jean-Baptiste Mondino har fotografert Rihanna iført rammene for en rekke interne redaksjonelle bilder. Dior kunne ikke bekrefte om noen ytterligere designprosjekter med Rihanna er forestående.

Via: WWD.

[instagram url=https://www.instagram.com/p/BF0WClVJtYp/ hidecaption=true width=500]